דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


22 אותיות האלפבית וקלפי הטארוט 

מאת    [ 26/10/2010 ]

מילים במאמר: 2618   [ נצפה 10896 פעמים ]

 

22 אותיות הא"ב וקלפי הטארוט

מאת רות אהרוני

מחברת הספר: "אסטרולוגיה, טארוט ועץ החיים"

22 קלפי הסדרה המרכזית של הטארוט מייצגים את המסע הנפשי-רוחני שכל אחד מאיתנו עושה, מסע שנקרא "מסע השוטה" על שם הדמות הראשונה בקלפי הטארוט. כיוון שמספר אותיות הא"ב זהה למספר קלפי הסדרה המרכזית (הארקנה הגדולה של הטארוט), החיבור בין הקלפים לאותיות הוא טבעי ומתבקש. ההתאמות והקישורים בין 22 קלפי הטארוט המרכזיים ל-22 אותיות הא"ב, כפי שהם מוכרים היום, נעשו על ידי מסדר שחר הזהב, מסדר מיסטי סודי שפעל באנגליה במאה ה-19, ועסק בין השאר בקבלה. על פי הקבלה כדי להכיר ולהבין את העולם סביבו, על האדם להבין ולהכיר את עצמו, וכדי לתקן את העולם, עליו קודם כל לתקן את עצמו. קלפי הטארוט הם כלים עוצמתיים להיכרות עם נפש האדם, והחיבור בין הקלפים לבין האותיות הוא חיבור עוצמתי ביותר ומאפשר הבנה עמוקה יותר של הרובד הרוחני של הקלפים.  

האות א' וקלף השוטה

האות אלף משמעה להיות אלוף – להיות במקום הראשון. ה"אלוף" הוא כינוי לאל האחד שממנו נובע האור הגדול, והיא מסמלת אמון ואמונה ללא סייג בכוחו האינסופי של הבורא. קלף השוטה המקושר לאות א' הוא אכן קלף האמונה המוחלטת והאופטימיות הקוסמית, והנווד הנצחי שמופיע בקלף השוטה בדמותו של הנער התם, מייצג למעשה את המסע הבלתי נגמר לשיפור עצמי.

מה שנדרש למסע הם אמונה ואמון, תום וטוהר, אופטימיות ורוח חופשית, ואלה מיוצגים על ידי השושנה הלבנה שבידו של השוטה והנוצה האדומה המתנוססת על כובעו. האמונה האינסופית, שמיוצגת על ידי האות א', היא הכוח המניע שלו, הכוח המניע של האדם בדרכו אל השלמות.

האות ב' וקלף הקוסם

האות ב' מקושרת לקלף הקוסם, שניצב כשזרועו האחת מושטת לשמים וזרועו השנייה פונה לאדמה. כך הוא מחבר בין השמים לבין הארץ, חיבור שמלמד שפעילותו מתגשמת בעולם החומר, אך פעולותיו ניזונות מעולם הרוח. האות ב' פותחת את המילה ברכה, והקוסם אכן  מביא את ברכת הידע הקוסמי אל האדמה. משמעות האות ב' היא גם בית, ואמנם, הקוסם מדריך ומנחה את הנשמה לשוב הביתה, למקור ממנו היא באה.  

האות ג' וקלף הכוהנת הגדולה

הכוהנת הגדולה מקושרת לאות ג', שמסמלת גג או גבול. רק כאשר אנו מכירים בכך שהשכל האנושי הוא מוגבל, ומוותרים על הצורך להבין הכול בעזרת השכל, רק אז נוכל להיפתח לאנרגיה הקוסמית האינסופית, לפרוץ את גבולות המודע ולהתחבר לתת-מודע ולעל-מודע. העולם הלא מודע הוא הממלכה הטבעית של הכוהנת ופניה החתומות והצעיפים שלה מכסים על סודותיו. רק אינטואיציה מפותחת יכולה לעזור לאדם לפרוץ את הגבול, לעלות מעל ומעבר לגג המגביל של המוח המודע, ולהיפתח לתבונה הקוסמית האינסופית.

האות ד' וקלף הקיסרית

הקיסרית מגלמת את הארכיטיפ הנשי והאות המקושרת לקלף היא ד', האות הרביעית. מספר ארבע מייצג את הגוף, את העולם הפיזי, שהקיסרית פתוחה לקבל ולתת את ברכותיו ומתנותיו. הקיסרית יושבת בחיק הטבע על כס מלכות, היא מסמלת הרמוניה, יצירתיות ואהבה, והיא מולכת על העולם השופע שגם מקיף אותה וגם נמצא בתוכה. הקיסרית היא ההתגלמות של אימא-אדמה, בעוד האות ד' נקראת גם הרחם הקוסמית, ומסמלת את דלת הכניסה לחיים, דלת שנפתחת אל האור ואל העוצמה הקוסמית.

האות ה' וקלף הקיסר

הקיסר מסמל את הארכיטיפ של האב ואת העיקרון הזכרי, והקלף מקושר לאות ה' שקשורה עם כוח ההולדה שטבוע באנרגיה הזכרית. ה' הידיעה  מצביעה על משהו שהוא מעל הרגיל, והקיסר אכן נמצא במעמד נעלה מעל השאר. הוא מייצג כוח רצון ואנרגיה של פעולה, יוזמה, שליטה וכריזמה. ה' מייצג את התחדשות הכוח היוצר והבורא, שמביאה גם להתחזקותו של כוח הרצון, שהוא העיקרון המרכזי המגולם בקלף הקיסר, ולהתחברות לרצון האלוהי הראשוני אשר הביא להיווצרות ה-הויה.  

האות ו' וקלף הכוהן הגדול

הכוהן הגדול הוא ארכיטיפ של האב הרוחני, ומקושר לאות ו' שמשמעותה חיבור – וו מחבר. מבחינה לשונית ו' החיבור היא אות מאד שימושית, והיא פותחת את רוב פרקי התורה. גם הכוהן מחבר בין התיאוריה לבין המעשה, כיוון שעקרונות מופשטים, גם אם הם נעלים ביותר, אין להם ערך אלא אם כן יש להם יישום מעשי. ו' גם מסמלת את החיבור בין הגוף לבין הנשמה. היא גם אחת מאותיות השם המפורש ומייצגת אנרגיה רוחנית גבוהה, ולפי הספרות הקבלית תפקידה לשמור על איזון וסדר ביקום.

האות ז' וקלף האוהבים

קלף הנאהבים נקרא גם 'פרשת דרכים', והוא  מסמל את היכולת האנושית לעשות בחירה מודעת. האות המקושרת לקלף האוהבים היא ז', אות שמשמעה כלי נשק. הנשק האנושי הנעלה הוא יכולת האבחנה – היכולת להבחין בין טוב לרע, בין רוח לחומר, בין הנכון לשגוי. אות זו גם מייצגת זיווג קוסמי בין הניגודים, בעוד קלף האוהבים מסמל את הדואליות ואת הקוטביות הקיימת הן בעולם החיצוני והן בעולם הפנימי. הגבר מסמל את העיקרון הזכרי הפעיל והיוזם, האישה מסמלת את העיקרון הנקבי הסביל, הנחש מסמל את עולם התחושות והאינסטינקטים, והמלאך שפורס את ידיו מעליהם מסמל את עולם הרוח. כל אלה יחד מייצגים את האדם השלם על כל רבדיו, שיש לו אפשרות בחירה בכל רגע נתון. 

האות ח' וקלף המרכבה

בקלף זה מופיע הארכיטיפ של הגיבור בדמות הנסיך-הרכב. על פי מקורותינו: "איזהו גיבור הכובש את יצרו" (מסכת אבות, ד' א'). ואכן, הספינקסים, השחור והלבן, המופיעים בקלף, מייצגים דחפים פנימיים מנוגדים, וכאשר האדם שולט שליטה מודעת על היצרים, הוא משיג שליטה גם על נסיבות חיצוניות. ואכן, הרכב אינו אוחז במושכות אלא שולט בחיות-יצרים בכוח התודעה. מבנה המרכבה תואם את צורת האות ח' המקושרת לקלף, אות שבה הקו המאוזן העליון יוצר חיץ בין העולם של מעלה והעולם של מטה. הקלף מלמד שהכוח לפרוץ את החיץ הזה צפון בתודעה. הרכב-האדם יוכל לפרוץ את גבולות ההכרה המודעת ולהתרומם אל תודעת העל, אם יוכל לשלוט ב'מרכבה'. על פי הקבלה 'מעשה מרכבה' הוא לימוד חכמת הקבלה, המחבר את האדם עם תודעת העל, עם האלוהות. 

האות ט' וקלף הכוח

כוח יכול להיות מבוטא בצורה חיובית או בצורה שלילית. העלמה מצליחה לשלוט באריה, סמל העוצמה, ולהכניע את הטבע החייתי שלו בלי להפעיל כוחנות, אלימות או תוקפנות. היא מלמדת שניתן להפנות את האנרגיה להתעלות רוחנית, שמיוצגת בקלף על ידי סמל האינסוף שמעל ראשה של העלמה. האות ט' המקושרת לקלף זה היא האות היחידה מאותיות הא"ב שפתוחה כלפי מעלה. היא כמו טנא, כלי פתוח שנמצא במוכנות תמידית לקלוט את העוצמה, השפע והטוב האלוהיים המורעפים ממעל, ובמהותה היא מגלמת את הטוב האינסופי הראשוני. בבית הקיבול שלה יכולה להתרחש פעולת ההתמרה וההפיכה של היצרים הנמוכים לאנרגיה רוחנית גבוהה, ופעולה זו מסומלת בקלף הכוח.

האות י' וקלף הנזיר

מטרתו של הנזיר הפורש מהעולם היא להגיע לאמת הצרופה. הוא מזיז הצידה את עולם החומר, את האגו, ואת כל רשמי החושים שאינם משרתים את הראייה הפנימית, כי הוא מעוניין בתמצית האמת שמסומלת על ידי אור הכוכב שבמרכז הפנס. האות י' היא האות הזעירה ביותר מבין כל האותיות. יש בה מועט המחזיק מרובה, וכך גם הנזיר, שאין לו דבר מבחינה חומרית, אך יש לו עולם ומלואו מבחינה רוחנית. קטנותה של האות י' מעידה על מידת הענווה הנדרשת למסע החיפוש הרוחני, וענווה וצניעות ייחודיות גם לנזיר. י' היא האות הראשונה בשם י-ה-ו-ה, ומייצגת את הניצוץ האלוהי. התבודדות והתנזרות הן אמצעים רבי עוצמה למציאת הניצוץ האלוהי הייחודי שבתוכנו, וההתכנסות פנימה מסייעת לנטרל את המודע ולדבוק בתודעה הגבוהה, ב'ה-ו-י-ה' העליונה.

האות כ' וקלף גלגל המזל

גלגל המזל מייצג עליות וירידות, וגם אירועים שלאדם אין שליטה עליהם והם נחווים כגורל עיוור. בתוך העיגול שבקלף אנו מוצאים סמלים של יסודות כימיים המשמשים לעבודה הגדולה של האלכימיה, שמטרתה – להפוך מתכת פשוטה למתכת יקרת ערך – היא סימבולית להפיכת חומר לרוח. הדרגה האנושית הרוחנית הגבוהה ביותר היא: "ואהבת לרעך כמוך." האות כ' המקושרת לנתיב זה מופיעה במילה 'כמוך' פעמיים, והיא מבטאת את יכולת ההכלה, ומלמדת שעל האדם להפוך מפרט בודד שדואג רק לעצמו, לכלי לעבודה רוחנית שיכול ומוכן להכיל ולכלול את האחר. משמעותה של האות היא כמובן גם כף יד. צורת כף היד, החמסה, משמשת בכניסה לבית כאות לברכה וכקמע המגן מפני התנודתיות הבלתי צפויה של גלגל הגורל, ובכל מקרה, ככל שמודעות האדם גדולה יותר, כך גדלה מידת יכולתו לקחת את גורלו בכפו ולשנותו.

האות ל' וקלף הצדק

אלת הצדק חמורת הסבר אוחזת ביד אחת חרב, סמל הרציו, האבחנה החדה וההחלטה החד משמעית, שמסמלת גם את מידת הדין הנוקשה. ביד השנייה היא אוחזת מאזניים מאוזנים, המייצגים צדק ואיזון בין שני כוחות מנוגדים. האות ל' בצורתה העתיקה מזכירה את מלמד הבקר הנוקשה והמכאיב, והיא אמנם קשורה ללימוד של השיעורים הקרמתים, שבדרך כלל אינם  נעימים. העולם מונע על ידי חוק הקרמה, שמשמעו שיש קשר הדוק בין מעשינו בעבר לבין מה שקורה או שיקרה לנו בעתיד. יש רצף הגיוני בין הפעולות והתוצאות. כל אחד אחראי על מעשיו ועל כן גם על תוצאות מעשיו, כך שקרמה היא התגלמות הצדק הקוסמי. מבחינה ויזואלית האות ל' היא האות הגבוהה ביותר, והיא אכן מייצגת את הלמידה שעוזרת לנו להתפתח, להתקדם ולהתרומם מבחינה רוחנית.

האות מ' וקלף התלוי

קלף התלוי מסמל הקרבה, התמסרות לכוח עליון והתעלות רוחנית. 'התלוי' תלה את עצמו מרצון על מנת שיוכל להתבונן בדברים מנקודת מבט הפוכה ושונה. האיש התלוי מלמד אותנו שגם אנו, בבואנו לעלות בסולם הרוחני צריכים לשנות את נקודת המבט, להתבונן בדברים מפרספקטיבה חדשה, ולהשתחרר מכוח הכובד של עולם המושגים הרגיל שלנו, ולהתעלות. התעלות רוחנית תלויה גם בהיטהרות, ועל פי הקבלה נדרשים לאדם ארבעים יום כדי להיטהר מאנרגיה שלילית שדבקה בו. התלוי מקושר לאות מם, שערכה המספרי בגימטריה הוא ארבעים, ובקבלה מיוחסת למספר זה אנרגיית טיהור עוצמתית. לבני ישראל נדרשו ארבעים שנה במדבר כדי להיטהר מכמיהתם למנעמי החומר שבמצרים; ארבעים יום נמשך המבול בימי נוח, ובסיפור זה גם מודגש אפקט הטיהור העוצמתי של המים, שהאות מם מגלמת אותם.  

האות נ' וקלף המוות

בקלף המוות מופיעים אלמנטים ארכיטיפיים שמייצגים את 'המוות', כגון השלד עם החרמש ונהר הסטיכס. לפני שמגיעים להרמוניה ולטוהר הפנימי, יש לחצות את הסטיכס, הנהר השחור מן המיתולוגיה היוונית שסובב את השאול. חציית הנהר מייצגת טרנספורמציה ושינוי משמעותי. רק כאשר מגיעים לזיכוך האני מכל המחלצות, יש אפשרות להתבונן ב"אני" מנקודת מבט רחבה יותר וגבוהה יותר; רק כאשר מקלפים את כל הדברים המיותרים ונשארים עם השלד, אפשר לראות מה חשוב ומה מיותר, ולהיפטר מדברים שאבד עליהם הכלח. הקלף מקושר לאות נ' שצורתה היא כמו תמרור שמסמן פניה, והאות אכן מסמלת נקודת תפנית ושינוי לכיוון של צמיחה מחודשת. כי רק מי שיכול לזנוח את העבר שאבד עליו הכלח, לאחר שלמד את לקחיו, יוכל להפנות פנים לעבר העתיד המתחדש.

האות ס' וקלף המיזוג

המהות של קלף המיזוג היא חיבור בין שני גורמים שונים זה מזה, המיוצגים על ידי שני הגביעים שבהם אוחז המלאך בתמונת הקלף. המלאך הוא האלכימאי הקוסמי הממזג בכישרון את הגורמים המנוגדים. המלאך מייצג שיווי משקל ואיזון, כמו גם את המעוף, את הכוח לעלות מעבר לדואליות של ההווה ולהשיג את האחדות הרוחנית. ס' האות המקושרת לנתיב זה היא אות עגולה והיא מסמלת זרימה רוחנית אינסופית, שאותה מסמל המלאך שמזרים בהתמדה את המים מגביע לגביע. האות סמך משמעה סומך, או תומך, או אף סוכך שמספק הגנה. גם המילה סבלנות נפתחת באות ס', ואכן כאשר אנו פוסעים במסלול הרוחני בדרך אל השלמות, עלינו להצטייד בשפע סבלנות, סובלנות ומתינות, ואמנם, שמו הנוסף של הקלף הוא 'מתינות'.

האות ע' וקלף השטן

השטן מייצג כוחות אפלים בתוכנו שאין אנו מודעים להם עדיין, ורק עמידה אמיצה מול כוחות אופל אלה יכולה להוציא אותם לאור. השטן מייצג גם את הפחדים העמוקים ביותר שלנו, וכאשר אנו פוחדים אנו מייצרים אנרגיה שלילית, ואז אנו מושכים אלינו גם רגשות שליליים של אחרים. על ידי חשיפת שדה האנרגיה שלנו לאנרגיה שלילית אנו חושפים עצמנו ל"עין רעה", שאינה אלא אנרגיה שלילית שנובעת מתוכנו, או אנרגיה שלילית שאנו קולטים מאחרים סביבנו. ומכאן הקשר לאות 'עין' – זו בחירה שלנו האם להתנהל תחת השפעתה של "עין טובה", או לאפשר לרגשות שליליים שלנו ושל אחרים – שהם בבחינת "עין רעה" – לנהל אותנו ולהשפיע עלינו. ידי בני הזוג שבקלף השטן אינן כבולות, ולמעשה הם יכולים לשחרר את עצמם מהשלשלאות. הם מייצגים כל אחד מאיתנו שנשאר כבול מרצון לפחדים, למגבלות ולהשפעות שליליות, כיוון שהם-אנחנו יכולים לבחור, בכל רגע נתון, להשתחרר מכבלי הקרמה, מהמגבלות, מהרגשות השליליים, מהקונפליקט והדואליות, ולהתחבר לאנרגיית האור.  

האות פ' וקלף המגדל

המגדל מייצג התנהלות יהירה וחסרת התחשבות ואגו חסר רסן, שחורבן והרס עלולים להיות תוצאות לוואי שלו. הברק המופיע בקלף הוא לא רק כוח הורס, על פי הקבלה הוא גם כוח יוצר, וברק התובנה מגיע לאחר שכל הקונספציות השגויות וכל הדפוסים המוטעים נהרסו והוכחדו. לכן, הקלף מלמד שבדיקה עצמית מתמדת, ענווה ושפלות רוח לכל אורך הדרך יעזרו למנוע את הנפילה הבאה, והוא מתאר בעצם מסלול רוחני, שיש בו נפילות לצורך הזדככות. האות פ' המשויכת לקלף משמעה פה, או פתחון פה, במובן של יכולת ביטוי. עלינו להיות מודעים לכך, ששימוש בלתי זהיר במילים הוא הרסני ועלול להביא לאובדן, וכמאמר חז"ל: "חיים ומוות ביד הלשון". אך משמעות האות פ' היא גם להיות פה – להיות 'כאן ועכשיו' ובמודעות מלאה. הבזקי הברק, הבזקי המודעות, הם הכלים שלנו לבדוק את הפנימיות שלנו, לברר בכל רגע נתון מי אנחנו באמת, לתקן את עצמנו, ולהפעיל את כוח הבריאה שבנו כדי ליצור מציאות חדשה ומתוקנת.  

האות צ' וקלף הכוכב

קלף הכוכב מייצג אמת וטוהר, אהבה ונתינה בלי תנאי, תקווה, אמונה, השראה ותובנה. הוא מקושר לאות צדי, שאפשר לבטא אותה גם 'צדיק', וכשמה כך משמעותה. צדיקות באה לידי ביטוי בטוהר מוסרי, בענווה, באמונה שלמה, ברדיפת אמת וצדק. הנערה העירומה המופיעה בקלף היא סמל של תמימות וטוהר, היא חשופה וגלויה ואין היא מסתירה דבר. היא מייצגת את ה'אמת העירומה' במובן הטוב של המילה, ורק מי שנע במסלול של האמת הצרופה יגיע לצדיקות – לגילוי 'העצמי האלוהי' שבתוכו ולהארה.  

האות ק' וקלף הירח

קלף הירח הוא קלף אפל שמייצג חיבור לתת מודע. בתמונת הקלף השביל היוצא מן הבריכה ומתפתל לעבר האופק עובר בין שני עמודים ומסמל את המעבר מהעולם התת מודע לעולם המודע, את האפשרות לצאת מהתחום החשוך של תת ההכרה אל המחוז המואר של ההכרה המודעת והמודעות העצמית. השביל מסמל את שביל ההתפתחות האנושית, שנע ממצב של הישרדות בסיסית והתמקדות בגוף הפיזי אל מצב שבו תחום הנפש והרגש מתחילים להתפתח. שתי החיות בקלף מייצגות את שני המצבים הללו – התן מייצג את הטבע הפראי, בעוד הכלב מייצג את הטבע המאולף. האות קוף קשורה עם קלף זה, ואחת המשמעויות שלה היא קוף, החיה המחקה את בני האדם, כשם שהירח מחקה את אור השמש. פעולות החיקוי של הקוף הן אינסטינקטיביות ואינן נעשות במודע. ק' גם מסמלת את ה'קליפה', כלומר, את השליליות שיש להתקלף ממנה בדרך אל המודעות העצמית.

האות ר' וקלף השמש

השמש היא המרכז של מערכת השמש שלנו, היא האש בראש העולם, וקלף השמש מקושר לאות ריש, שמייצגת את הראש, שהוא מקום ומקור ההכרה המודעת. ר' גם מייצגת את הראשוניות, ובקלף מופיע ילד קטן רכוב על סוס לבן. הילד קורן משמחה ראשונית ומהתלהבות סקרנית, והוא יוצא למסע של גילוי העולם שמסביבו. מסעו של הילד-האדם מתחיל עם חיבור לאינסטינקטים וליצרים הבסיסיים המסומלים על ידי האנרגיה של הסוס, אחר כך הוא לומד להשתמש בכלי המודעות העצמית. אור השמש הוא אור המודעות העצמית,  שמאפשרת ראיה בהירה, חופש מחשבה ויצירה, שמירה על 'ראש פתוח' וראשוניות.

האות ש' וקלף יום הדין

קלף יום הדין מייצג את התעוררות המודעות לאחר חשבון הנפש הנוקב. הכלי הראשון שמשתמשים בו כדי לעשות חשבון נפש הוא המודעות העצמית, וקלף יום הדין מסמל את המעבר ממצב של חוסר מודעות למצב של התעוררות המודעות. המלאך המופיע בקלף מייצג את התעוררות תודעת העל, הוא מריע בחצוצרה המייצגת את קול הרוח הקורא להתעוררות. הייעוד האנושי הוא להקשיב לקול הרוח, ולהיות מודרך על ידו. האות ש' המקושרת לקלף מייצגת את אש התופת המטהרת ואת אש הקודש המזככת. תהליך הטיהור והזיכוך מאפשר להגיע לשלמות המגולמת באות ש'.

האות ת' וקלף העולם

ת', האות המקושרת לנתיב זה, היא האות המסיימת את רשימת האלפבית. מילה נרדפת לסיום היא המילה תום, שמשמעותה הנוספת היא תמימות. על האדם היוצא למסע הרוחני לנקות את עצמו מדעות קדומות, מדפוסי התנהגות כובלים ומתבניות חשיבה חוסמות, כדי להגיע למצב של תום וראשוניות. מסעו הרוחני של האדם חייב לבוא לידי ביטוי בעולם הגשמי המעשי. האות ת' מסמלת את תכלית המסע, תכליתו של המסע הוא תיקון, ותיקון יכול להתממש רק בעולם הפיזי הממשי, שקלף העולם מסמל אותו.

מסעו של השוטה, הארכיטיפ של התם, שמייצג את הפוטנציאל האינסופי, מסתיים פה. המעגל נסגר, ומחזור ההתפתחות חדש יכול להתחיל, כי סופו של מסע אינו אלא תחילתו של המסע הבא.

את הפרק המלא מן הספר שמביא גם את החיבור המרתק בין הקלפים לבין המזלות האסטרולוגיים והפלנטות תוכלו לקרוא בספרי: אסטרולוגיה, טארוט ועץ החיים .  

© כל הזכויות שמורות ל-רות אהרוני 

אימון אישי ועסקי, טיפול NLP, ייעוץ אסטרולוגי ואסטרו-קואצ'ינג, ספרים וסדנאות למודעות עצמית

www.astro-coaching.co.il


 

רות אהרוני, מאמנת אישית ועסקית, מטפלת הוליסטית בעזרת NLP, דמיון מודרך, תרפיית קו הזמן, ריברסינג, שחזור גלגולים, אסטרו-טארוט, אסטרו-קואצ'ינג. אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי. מומחית באסטרולוגיה הוררית ואסטרולוגיה קרמתית. מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית. אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני. 08-9340269   www.astro-coaching.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב